Search This Blog

jom tukar-tukar link

Followers

Follow by Email

19 April 2011

balik kampung part 1




hari jumaat lepas aku balik kampung setelah lama niat nak balik,akhirnya tercapai juga hajat..
ak balik dalam kul 5 petang,sebelum balik g abik enset yang rosak yang masuk air aritu kat jaya gading jalan kuantan gambang...
mahal nya baiki enset..
nie 1st time hnset dibaiki..
satu button rm30,sim card x ditect rm 60..
woahhh...mahal giler..
cina tu ckp ic dalam handphone tu kene tukar..
ak ckp la mahalnya...x ley kurang ker..
da tu harga stndart la..x ley kurang..
ak bg alasan cakap u baiki i punya hp nie dekat 2 minggu tau..
lama tu,x kan x ley kurang..
cina klu niaga mau untung jerr..
eeee..
last2 dia kurang kan RM 5 ringgit jer...
hermmm..klah...bulih doh wat isi minyak sampai ke mesramall...
mesramall tu adalah tmpat ak isi kali kedua minyak motor setiap aku balik...
(petronas mesra mall)...
ak pon bayar dengan harga RM85 ringgit...
alhamdullillah...enset ak dapat bg perkhdmatan seperti asal....
kira dia baiki ngan molek la...
5.30pm aku terus bertolak balik ke ganu...
sorang jer kot...
barang penuh depan satu beg,belakang satu beg..n satu box belakang penuh...
lam kul 7.30 ak da sampai kat rantau abang...
kat penyu telor orhh..haha
berhenti sembahyang maghrib kat situ...terus jamak ngan isyak,malas nk brhnti da lepas nie..
ak x perasan lak masjid tu nama apa...
ramai plak org singah sembahyang kat situ...
lepas sembahyang ade la sorang pak cik nie jual sata ..
ramai plak org beli...
mak ak da pesan klu ader org jual sata tu beli la....
ak pon beli terus malas da nk singah2 kat kelulut lepas nie...
kat kelulut tu bnyak la org jual sata n kepok...
ak beli RM 5 ringgit cukup la kot..
RM 1 = 3 utir..
RM 5 = 15 utir ..
...
ak pon meneruskan perjalanan...
sampai la kat kelulut lam kul 8.00 kot...
kat sini ma ak suruh belu kepok gotel(keropok lekor)..
ak beli 5 ringgit lagi..
pastu beli kat mak su jah 3 ringgit...
sepupu aku masuk spital dah 5 bulan...
ak klu balik ganu mesti singgah kat sini n bawa kepok kelulut tu...
kepok kelulut nie antara yang tersedap la...
kat ganu nie...
lam kul 9 ak sapa la kat k.ganu...
ak terus ke terminal beli tiket bus..
ak nak tinggal moto kat umah...
pg naik bus..
beli tiket sani ekspress...RM18.oo
k.ganu kuantan 18/4/2011 jam 10 pagi..




lepas pada beli tiket ak g spital kat mok su jah...
g tgok adik aqil kat spital...
dah lama adik aQil kat spital...
kesian sangat kat mok su duk spital lama2...
sape2 nk g melawat boleh la pg kat wad 5cd...
wad nie special taw..
ad air cond..
n ade katil menuggu lagi...
sebilik sorang pesakit...
aqil nie baru cukup stahun umur dia...
5 bulan membesar dalan spital...
sama2 la kita doakan agar adik aqil cepat sembuh..amin..
duk kat moksu dalam stgh jam lebih,..
lam kul 10 malam baru ak bertolak balik ke setiu,sungai tong...
gelap tu jalan ke sungai tong...
kiri kanan x de lampu..
yang ader hanya pokok getah n pokok sawit...
x pe,ak da biasa ngan keadaan tu...
cuma yang bahayanya takut haiwan seperti lembu dan babi je melintas...
dah la spek ak nie da calar..
lam kul 11 ak sampai di kampung aku..
kampung ladang bari...
alhamdullillah ak terasa begitu gembira lepas dapat bg salam kat umah aku..
dan disahut suara merdu ma aku...waalaikummussalam...naik lah..hahaha
sembang punya sembang...ma wat air makan kepok n sata...ngeh2
lam kul 12 lebih ak pon tdoooooo...ZZZzzzzzzZZZZZZZzzzzzzZzzzzzzzz




-nije-

No comments:

There was an error in this gadget