Search This Blog

jom tukar-tukar link

Followers

Follow by Email

26 February 2011

terdapat simpang tiga maut dalam ump....


petang-petang g makan pisang goreng kat gambang memang sedap..
tadi time ak balik dari beli pisang goreng kat gambang terdapat
kemalangan kat simpang tiga dalam kampus aku
jalan kat tu memang berlaku sokmo kejadian kemalangan..
kalau nak ikutkan kemalangan tadi memang salah
pemandu kereta wira tu..
sepatutnya kereta tu kene berhentu dulu ...
kejadian berlaku dalam
pukul 4.15 pm
sabtu..26/02/2011..
jom kita saksikan gambor yang sempat aku snap..














berhati-hati la memandu ingat lah org tersayang..
hanya yang pernah melaluinya sahaja tahu
betapa sengsaranya..
mahasiswa peduli,mahasiswa cakna
-nije-

omputeh pown sokong ganu..bise molek



semalam perlawanan ke 5 liga super bagi terengganu..
kemenangan diraih 2-1..
hadi yahya dan ashaari samsudin (saha)..
menjaringkan gol pada minit ke 38 dan 52..
pemain KL score pada minit ke 83 oleh yong kwong yong..
ape yang menariknya semalam ..
terengganu ader peminat tersendiri..
omputeh pon sokong ganu..
gane bise dop ganu...
haha..
lepas nie ganu jumpa ngan johor fc..
main kat stadium sultan ismail nasirudin shah..
1 march 2011..
jam 8.45 malam..
arap2 menang plok..
leni ganu duk tangga ke tiga liga..
tapi akan beruboh sebab malam nie banyok ag team akan beraksi...
syabas terengganu..
peteh ganu peteh...
yeahhh
sumber gambar klik disini



-nije-

25 February 2011

dialog bahasa arab



cerita 1

din sedang memandu kereta sambil mesej-mesej.
kemudian dia terlanggar satu tong sampah.
din cedera parah,kemudian datang doktor dan pembantunya.
----------------------------------------------------------------
aiman:cepat2,pesakit macam dah tidak lama tu.
dinie:baik,doktor.
aiman:kecederaan dia amat parah,kita bawa dia ke hospital segera.
dinie:baik doktor.
-----------------------------------------------------------------
setibanya di hospital din ditempatkan di wad.
kemudia ayah kepada din iaitu nizam segera datang ke hospital.
-------------------------------------------------------------------
nizam:macammana keadaan anak saya doktor?
aiman:sebentar yea pak cik,dinie ambik laporan.
dinie:baik doktor.
aiman:mengikut laporan,kedua-dua belah tangan dan kaki anak pak cik
tidak berfungsi lagi.
nizam:padan muka dia,cari nahas lagi.
--------------------------------------------------------------------
kemudian tinggal din dengan seorang pesakit lain di dalam wad tersebut
------------------------------------------------------------------------
cerita 2

saufi membeli sekotak rokok di sebuah kedai.

saufi:rokok dunhill sekotak.
ezzat:rm10
saufi:keep the change

-----------------------------------------------------------------------
nizam:bagaimana keadaan anak saya doktor?
aiman:sungguh tenat,paru2nya berlubang..hanya mampu bertahan beberapa hari sahaja
nizam:padan muka dia,cakap orang tidak mahu dengar.

----------------------------------------------------------------------
din:kenapa kau masuk sini?
opie:aku mengidap penyakit jantung.
din:kenapa?
opie:merokok.
din: berapa lama lagi kamu boleh hidup?
opie:hari ini yang terakhir.
din:selamat tinggal.

----------------------------------------------------------------------------

pengajaran dari cerita ini ,janganlah kita menggunakan telefon bimbit ketika memandu
dan juga jangan menghisap rokok.









-nije-

23 February 2011

KEPUTUSAN PEMILIHAN MAJLIS PERWAKILAN PELAJAR (MPP) UMP SESI 2011/2012 (universiti malaysia pahang)




Proses Pemilihan Majlis Perwakilan Pelajar (MPP) UMP sesi 2011/2012 yang berlangsung pada 22 Februari 2011 (Selasa) dari jam 9.00 pagi hingga 5.00 petang di Kompleks Sukan UMP (Kampus Gambang) dan Fakulti Kejuruteraan Elektrik & Elektronik (Kampus Pekan) telah berlangsung dengan jayanya.

Sebanyak 8 kerusi umum dan 16 kerusi fakulti dipertandingkan.

Berikut diumumkan keputusan penuh Pemilihan Majlis Perwakilan Pelajar (MPP) UMP sesi 2011/2012.

kerusi umum

BIL

NO.MATRIK

NAMA

BIL. UNDI

1

AA09038

SHAHIRA BINTI MOHD BASIR

3189

2

AA09062

MOHD ZULWAFI BIN BAHAUDIN

3121

3

FA09057

MUHAMAD FAZLI BIN ABD HALIM

2787

4

KA09113

KAMILIA HANI BINTI MOHD BASHRI

2538

5

MG10016

SAZWAN BIN SAHAR

2505

6

MA09057

HAMIZATUN BINTI MOHD FAZI

2265

7

MH09035

MOHAMAD ARIF BIN ROSLAN

2159

8

EC09050

WAN NUR DAYANA BINTI WAN ANUUAR SHAHIDDIN

1726

9

KA10077

NURUL NORAMELYA BINTI ZULKEFLI

1600

10

KA09132

MUHAMMAD FARHAN BIN ADNAN

1552

11

KC09043

MOHAMAD FAKHROL RADZI BIN ZULKEFLI

1524

12

CC09109

AZWAN AFFANDI BIN MD JAHAYA

1355

13

EC09086

KHOR AI CHIA

1330

14

SA09016

ISMAIL BIN NUKKA

1318

15

CB10015

LEONG BI JUAN

1215

16

MA10067

MUHAMMAD RUJHAN BIN KASSIM

980

17

EC10003

MOHAMAD NAZIHA BIN KAMARUL ZAMAN

895

18

CB10050

LOO WILLAM

823

19

EC10007

MOHD IZZAT FAUZI BIN MUHAMMADE RAPITAR

782

20

CD09050

NORHAFIZ BIN KAMAL BAHARIN

732

21

KE09024

MUHAMMAD FUAD FIKRI BIN AMIR

726

22

FA10040

MUHAMMAD DANIAL BIN AZMAN

726



KERUSI FAKULTI

FAKULTI KEJURUTERAAN AWAM & SUMBER ALAM

BIL

NO.MATRIK

NAMA

BIL. UNDI

1

AA09121

JAMILAH BINTI MAT ISA

369

2

AA09156

HONEYLET BINTI ULLAP

362

3

AA09036

MUHAMMAD HAFIZ BIN HUSAIN

315

4

AA09057

NASIHAH SAKINAH BINTI ZULKIFLI AUNI

288

FAKULTI KEJURUTERAAN ELEKTRIK & ELEKTRONIK

BIL

NO.MATRIK

NAMA

BIL. UNDI

1

EC10039

ZAIFATUL SARAH BINTI ZARIN

306

2

EB09028

NUR SYAKILA BINTI JAMAL

269

3

EC09056

MOHD SOBRI BIN ZAKI

199

4

EA09036

NUR RAMISYA BINTI RAHIM

176

5

EC09057

MUHAMMAD FAZRUL BIN NOR IZUDDIN

132

6

EC09020

RUMIZI BINTI MOHD NASIR

114

7

EA10027

SITI NOORMAHIRAH BINTI HAMDAN

102

FAKULTI KEJURUTERAAN KIMIA & SUMBER ASLI

BIL

NO.MATRIK

NAMA

BIL. UNDI

1

KA09088

NURUL FAHANA BINTI ABDUL PATTAH

775

2

KA10091

SYZNEE BINTI ALIAS

664

3

KA10019

INTAN LYANA BINTI AHMAD

393

FAKULTI KEJURUTERAAN MEKANIKAL

BIL

NO.MATRIK

NAMA

BIL. UNDI

1

MB09055

QAMARUDDIN BIN MOHD FAUZI

411

2

MH09054

NURUL FARAHEEN BT ABDUL LATIF

396

3

MA10127

SOH YAN XIN

305

4

MA09136

THIWAAN RAO A/L NARASIMMA NAIDU

212

FAKULTI KEJURUTERAAN PEMBUATAN - MENANG TANPA BERTANDING

BIL

NO.MATRIK

NAMA

BIL. UNDI

1

FB10008

MATHAN RAJ A/L SUPARMANIAM

2

FA09025

NORAZRIN BINTI SARJU @ HJ MOHD NOR

FAKULTI SAINS & TEKNOLOGI INDUSTRI

BIL

NO.MATRIK

NAMA

BIL. UNDI

1

SB09017

CALVIN LEE WENG LEONG

241

2

SB09056

HASFAR AMYNURLIYANA BINTI ABDUL GHOFAR

214

3

SA09037

AHMAD FAISAL BIN MOHD NAWAWI

209

FAKULTI SISTEM KOMPUTER & KEJURUTERAAN PERISIAN

BIL

NO.MATRIK

NAMA

BIL. UNDI

1

CA09042

NAGOR NISAH BINTI RAJA MOHAMMAD

355

2

CC09106

MUHAMMAD ADIB BIN NOR AZAHAR

318

3

CA09035

PARIMILA A/P SATHEMANY

228

4

CA10106

WAN ZULHILMI BIN WAN SULAIMAN

204

5

CD10078

MUHAMMAD SARKAWI BIN ROSALAM

71

PUSAT PENGURUSAN TEKNOLOGI

BIL

NO.MATRIK

NAMA

BIL. UNDI

1

PB09002

FAZLIYANI BINTI HAIRUMAN

408

2

PC09022

MOHAMAD RIZALMAN BIN AZIZ

380

3

PB10039

NAKULAN A/L NAGARAJA

94




buat clasmate aku,tahniah kerana berani mencuba..lain kali try lagi







-nije-

16 February 2011

Maulidur Rasul + bukit sulai


selasa cuti desebabkan oleh hari keputeraan nabi muhammad s.a.w..
kami sebenarnya dah lama nak naik bukit sulai..
bukit nie berada di ump,gambang kuantan..
hari jugak berkesempatan...
walhal dah 4 tahun berada di ump gambang nie..
jom enjoy picture kat bawah..













nije-

13 February 2011

RUGBY

arini nok wat asingment bi..
bi sem nie ak ambik reading UHL 4032...
lecture ak suh baca article pasal rugby pastu ..
suh wat summary,pendapat,n bkpe ak suke main rugby..

nie jawapan ak..
dop tahu arr yea nok v bape markah..

A- summary ~( dop leh lebih 5 ayat ) ;)

rugby merupakan permainan berpasukan yang terdiri daripada 15 pemain pada asalnya,tapi sekarang kebanyakan kojohanan terdiri daripada 15 pemain,10 pemain dan 7 pemain bagi setiap pasukan.permainan ini mudah dan tidak perlu mengeluarkan kos yang tinggi.apa yang penting dalam permainan ini ialah bolanya tidak boleh dibaling kehadapan sebaliknya ia harus dibaling ke belakang.keselamatan adalah antara ciri-ciri penting yang perlu dititikberatkan selain peraturan dan teknik permainan.teknik yang betul amat penting bagi mengelakkan kecederaan parah.

B- pendapat anda tentang rugby

rugby merupakan permainan yang lasak dan memerlukan stamina yang tinggi.pemain seharusnya berbadan tegap dan perkara yang paling penting dalam permainan ini ialah keberanian.kesemua pemain seharusnya bijak menerima dan membaling bola agar tidak dirampas oleh pihak lawan.

C - nyatakan kenapa tidak suka (x yah wat sebab ak suke permainan ini)

D - nyatakan kenapa suka

saya suka kerana permainan ini akan membuatkan badan saya sihat.perkara yang membuatkan saya jatuh cinta dengan permainan ini ialah dapat menjatuhkan pihak lawan.kejohanan terakhir yang saya sertai ialah kejohanan antara teknik.(intratec)


-nije-

12 February 2011

BRONIE BURGER


hari nie hari sabtu semua cuti kan..kan..kan..

pantai timur..

pantai barat semua cuti...
terbaik la..

ak arini pergi wat duit skit..

wat duit ngan berniaga burger..

dah lama x beniaga nie..

rindu2...

fkksa atau pon lebih dikenali..

fakulti kejuruteraan awam..

diaorang ader wat seminar motivasi dak stdent sekolah kat sekitar

kuantan nie..

kami berdua masuk satu lot niaga yang diadakan kat

block w,ump,gambang..

penat giler kot ...

tapi x per incame masyukkkk...

sampai 130 biji burger bronie terjual arini..

haha..terbaiklah..

bronie tu nama kedai kami..

bro + nie...

nie tu ak la..niezam..

haha..

jom enjoy ngan picture kat bawah...









-nije-

perlis vs terengganu


malam ganu main sedap molek..

live kat astro arena..

menang 3-1,main tempat lawan orhh..

gol kemenangan ganu djaringkan oleh ..

abdul hadi yahya...

ashaari shamsudin..

gol penalti sutir oleh manaf mamat..

klu main tempat diri dop tahu arr ganer..

hhahahah...

belum nie seri 2 perlawanan..

perlawanan ketiga ganu menang..

belum nie seri ngan saboh n klate..

game ke 4 jumpa ngan slagor..

aku duk wase menang pulok..

main tempat diri ekpon..

15 feb 2011..

jom kita pakat awok2 kite penuh kan stadium ismail nasirudin shah..

-nije-

10 February 2011

OCCUPATIONAL SAFETY & HEALTH




rezak ngat malam nie ader kelas osha plok...

menggangu xtvt kehidupan ak betol..

dah la malam nie ada pasar malam...

dah x boleh pergi..

esok plok ader asestment autotronic..

doh la hok jung ngajor subjek nie dop sedap..

molek2 en riduan ajor..

suruh plok ir rashdan..

sabor je lah..kite bokor jer..

sape setuju angkat tangan mcm saya..

plawok plawok plawok plawok plawok plawok...

bau telor...

x der sivik..

tu la pentingnya lab education..

hahaha...













-nije-

OCCUPATIONAL SAFETY & HEALTH




rezak ngat malam nie ader kelas osha plok...

menggangu xtvt kehidupan ak betol..

dah la malam nie ada pasar malam...

dah x boleh pergi..

esok plok ader asestment autotronic..

doh la hok jung ngajor subjek nie dop sedap..

molek2 en riduan ajor..

suruh plok ir rashdan..

sabor je lah..kite bokor jer..

sape setuju angkat tangan mcm saya..

plawok plawok plawok plawok plawok plawok...

bau telor...

x der sivik..

tu la pentingnya lab education..

hahaha...













-nije-

09 February 2011

Malaysia vs hong kong



malaysia menang lagi...

tahniah buat pasukan bola sepak kita...

full time score....


MALAYSIA (2) VS HONG KONG (0)


Gol2 Malaysia di jaringkan oleh


safiq rahim dan Amirul Hadi Zainal







safiq rahim






Amirul Hadi Zainal







-nije-

awal ngat bangun arini

kerja banyak x wat..arini ade quiz analog tapi hapa pon x stdy..

x tau la knapa semalam ak pnat sangat..

sblum kul 12 ak dah tdo..

so,ak bangun awal arini...

yeahh..

sebelum subuh dah bangun..

arini kelas electromagnetic theory field x der..

lecture ak masuk hospital..

ntah ak pon x tau sakit aper..

moga2 cepat sebuh yea puan norazila..

assingment eng.lab ader 4 soklan..

kene ato arini,tapi sehabuk x wat ag...

arini kelas analog electronic encik ikhwan hafis je 2 jam....

arini kan rabu ptg ader ko-q..

tapi ak x ambik ko -q...

ptg nie ak free...

yeahh....

huhuh




-nije-

07 February 2011

Perubahan Kalendar Akademik)



Perubahan Kalendar Akademik)

1. Dimaklumkan Cuti Semester II pelajar ijazah Sarjana Muda bagi sesi akademik 2010/2011 berubah daripada 14 Mei 2011 hingga 24 Julai 2011 (10 minggu) kepada 14 Mei 2011 hingga 11 September 2011 (17 minggu)


2. Tempoh Perkuliahan Semester Pendek turut berubah dari 16 Mei 2011 hingga

1 Julai 2011 (7 minggu) kepada 16 Mei 2011 hingga 8 Julai 2011 (8 minggu)


3. Cuti semester pendek turut berubah dari 9 Julai 2011 hingga 24 Julai 2011

(2 minggu) kepada 16 Julai 2011 hingga 11 September 2011 (8 minggu)

Maklumat lanjut sila berhubung dengan Bahagian Pengurusan Akademik

haha..gler arr,bapok lama cuti..hampir 4 bulan nok wat nper dop tahu..huhu
kene cari kerja part time la jawabnya..huhhhhh







-nije-
There was an error in this gadget